25 kwietnia, 2024

ancom.com.pl

Blog Technologiczny | Świat technologii dla Ciebie

System CRM jako narzędzie niezbędne w nowoczesnym biznesie

3 min read

Stosowanie nowoczesnych rozwiązań w biznesie jest podstawą, jeśli chce się wyprzedzić konkurencję czy wręcz nie pozostać za nią w tyle. Wykorzystywanie przestarzałych metod i narzędzi prowadzi bowiem między innymi do wolniejszej i mniej skutecznej pracy, a także zbierania mniejszej ilości kluczowych informacji.

Wśród innowacyjnych rozwiązań, które w ostatnim czasie cieszą się największą popularnością, można wyróżnić niewątpliwie systemy CRM, czyli oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami. Co sprawia, że są one obecnie wręcz niezbędne do optymalnego funkcjonowania przedsiębiorstw, zarówno tych małych, jak i średnich czy dużych? Sprawdź!

Do czego służą systemy CRM?

Systemy CRM to działające w chmurze oprogramowanie, wspierające zarządzanie działem sprzedaży, ale nie tylko (znajdują one zastosowanie także między innymi w działach marketingowych oraz HR). “Zarządzanie relacjami z klientami” to termin, który na pierwszy rzut oka niewiele mówi, ale kryje się za nim coś niezwykle istotnego.

To w końcu pozyskiwanie i utrzymywanie klientów pozwala firmie na siebie zarabiać. Oprogramowanie dla firm omawiane w tym artykule sprawia, że jest to prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Umożliwia ono łatwe i szybkie zapisywanie i planowanie wszystkich punktów kontaktu z klientami (wiadomości, rozmów), a także zbieranie w jednym miejscu kluczowych informacji na ich temat.

System CRM dla firmy

W efekcie powstaje rozbudowana baza danych, ułatwiająca znacząco pracę sprzedawcom i pozwalająca skutecznie kontrolować oraz analizować ich działania. Jest ona szczególnie pomocna w większych organizacjach, ale również w małych znajduje zastosowanie. Wdrożenie CRM-a w niewielkiej firmie umożliwia m.in. wyciąganie precyzyjniejszych wniosków z gromadzonych danych i w następstwie szybszy rozwój firmy.

To jednak nie wszystko. Kolejną istotną cechą systemów CRM jest możliwość automatyzacji pewnych działań, które nie wymagają za każdym razem indywidualnego podejścia, tym samym oszczędzając bardzo dużo czasu. Mowa tu nie tylko o działaniach sprzedażowych – użyteczne są także tak zwane automaty marketingowe.

Dobry program do zarządzania firmą to podstawa

Trzeba zaznaczyć, że nie wszystkie narzędzia tego typu są sobie równe. Jeden program do zarządzania sprzedażą może być łatwiejszy w obsłudze, inny trudniejszy. Niektóre CRM-y mają zaledwie kilka podstawowych funkcji, inne zaś są bardzo rozbudowane i spełniają praktycznie wszystkie wymagania, jakie tylko można byłoby im postawić.

Do tej drugiej grupy należy system CRM ASARI, który w ostatnim czasie cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Na tle konkurencji wyróżnia się przede wszystkim posiadanymi funkcjonalnościami. Jest ich bardzo wiele – począwszy od tych związanych z zarządzaniem relacjami z klientami, przez zaawansowaną analitykę biznesową, po nowoczesne narzędzia marketingowe. Z uwagi na to, jak wielkie możliwości daje ta aplikacja dla firm, znajduje ona zastosowanie w wielu branżach. Doskonale sprawdza się między innymi w branży nieruchomości –  chętnie korzystają z niej zarówno biura nieruchomości, jak i deweloperzy.

Dodaj komentarz