16 kwietnia, 2024

ancom.com.pl

Blog Technologiczny | Świat technologii dla Ciebie

Na co zwracać uwagę, wybierając oprogramowanie dla zespołu IT?

2 min read
helpdesk it

Nawet najlepszy i najwydajniejszy zespół IT może mieć problem ze skutecznym rozwiązywaniem problemów użytkowników i komunikowaniem się z nimi, jeśli nie zostanie mu zapewniony dostęp do właściwego oprogramowania.

Obecnie na rynku dostępne jest bardzo wiele modułów, które mają zapewnić sprawną komunikację między informatykami a użytkownikami końcowymi, ale potrafią znacznie różnić się one jakością i przydatnością. Łatwo jest wybrać taki, który na pierwszy rzut oka wydaje się najbardziej zachęcający, ale ostatecznie okazuje się, że nie spełnia naszych oczekiwań. Tak więc, na co zwracać uwagę, dobierając oprogramowanie dla helpdesku IT?

Jakie funkcje powinien mieć dobry moduł Service Desk?

Dobry moduł Service Desk jest absolutnie kluczowy, jeśli firma chce, aby helpdesk IT był skuteczny i klienci byli zadowoleni z jego działania. Tylko czym taki moduł powinien się wyróżniać? Jego podstawową funkcją jest możliwość rejestrowania zgłoszeń problemów, których doświadczają użytkownicy, ale to zazwyczaj nie wystarczy.

Bardziej złożone moduły Service Desk mogą także udostępniać różne panele związane ze zgłoszeniami dla użytkowników i członków zespołu IT. Pozwalają one także na przypisanie zgłoszenia do określonej kategorii i przydzielenia mu konkretnej osoby, która będzie zajmować się jego rozwiązaniem.

Niewątpliwie najlepsze będą moduły, które pozwalają w całości obsłużyć zgłoszenie z poziomu przeglądarki WWW. Dzięki temu pracownik nie będzie marnował czasu na przeskakiwanie pomiędzy różnymi programami i komunikatorami, aby porozumieć się z użytkownikiem, udzielić mu porad i rozwiązać problem.

Na jakie jeszcze funkcje warto zwracać uwagę?

Możliwość personalizacji modułu z pewnością również może okazać się przydatna. Chodzi tutaj między innymi o możliwość stworzenia bazy wiedzy dla użytkowników, aby zredukować ilość zgłoszeń, a co za tym idzie obciążenia pracą zespołu IT. Moduły Service Desk często pozwalają także na edytowanie kreatora zgłoszeń wedle swoich preferencji, tak, aby dopasować go do swojej branży i usługi.

Szczególnie w przypadku większych firm, chociaż oczywiście nie tylko, kluczowa bywa funkcja integracji modułu Service Desk z innymi modułami, na przykład modułem Zarządzania Zasobami. Dzięki temu możliwa jest optymalizacja większej ilości procesów w firmie i usprawnienie jej funkcjonowania.

Przed wyborem konkretnego narzędzia dla zespołu IT, warto zapoznać się z opiniami i recenzjami na jego temat dostępnymi w Internecie. Możliwe, że znajdziemy tam cenne informacje na temat samego narzędzia, a także na temat jakości obsługi klienta i wsparcia, jakie zapewniane jest firmom, które z niego korzystają.

Dodaj komentarz