Dwa głowne zadania programów CRM
2 min readCelem każdego programu CRM jest przywiązywanie klientów do sklepu oraz konkretnych produktów. Wykorzystuje się je w większości sklepów internetowych, aby móc prawidłowo zarządzać relacjami z klientami. Programy CRM są lepsze oraz gorsze, i za nim zdecydujemy się na konkretny warto wiedzieć, jakie powinny być główne zadania takiego programu.
Integracja z social media
Nie będziemy tutaj wspominać o tych najbardziej podstawowych, oczywistych funkcjach takiej aplikacji jak program CRM. Skupimy się na tych najnowszych funkcjonalnościach, które to powinien on posiadać. Bardzo dużą uwagę trzeba przyłożyć do tego, czy dany program jest zintegrowany z najważniejszymi kanałami z dziedziny social media. Obecnie korzystanie z nich może generować czasem nawet większość zysków dla danego sklepu, dlatego też absolutnie nie można ich pomijać, albo umniejszać ich znaczenia. Jeśli program posiada taką integrację z mediami społecznościowymi to sprawdźmy, czy w pakiecie nie jest uwzględniony tylko ten najpopularniejszy serwis społecznościowy czyli Facebook.
Szczegółowe monitorowanie
Jedne programy CRM monitują mniejszą ilość informacji, inne większą. Nam oczywiście powinno zależeć na analizie jak największej ilości informacji płynących od naszych klientów. Kiedyś uwzględniało się kilka tych najważniejszych kryteriów, teraz przykładowo z profilów na kontach społecznościowych możemy wyczytać, czy dana osoba była kiedyś na przykład w konkretnym kraju i wtedy zaproponować jej jeszcze bardziej dopasowaną ofertę do jej potrzeb. Jeżeli dana osoba otrzyma ofertę w tytule której będzie coś dla niej znanego, na przykład „10 rzeczy, które powinieneś ze sobą zabrać w podróż do Hiszpanii” to o wiele chętniej kliknie zarówno w daną ofertę, czy w dany newsletter, SMS z ofertą czy inną formę informacji od danego sklepu. Drobiazgowe zbieranie informacji o kliencie może okazać się naszym przepisem na sukces sklepu internetowego i powodem o wiele większej sprzedaży produktów i usług.