3 lipca, 2022

ancom.com.pl

Blog Technologiczny | Świat technologii dla Ciebie

Jak pozyskać leada dzięki lokalizacji

4 min read

Marketing oparty na lokalizacji koncentruje się na komunikacji marketingowej skierowanej do obecnych i potencjalnych klientów z określonego obszaru geograficznego. Posiadanie bazy leadów z uwzględnieniem lokalizacji pomaga jeszcze bardziej zdefiniować i zawęzić grupę docelową oraz optymalizować treści reklamowe. 

 

POZNAJ 4 METODY, KTÓRE POMOGĄ CI POZYSKAĆ LEADA, DZIĘKI LOKALIZACJI

Numer 1: Tworzenie dedykowanych treści

Zastanów się, jaki rodzaj contentu publikujesz na swojej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych? Czy twoje treści dotyczą tylko produktu lub usługi, czy oferują wartość dodaną dla potencjalnych klientów? Czy zawierają informacje dotyczące określonej lokalizacji (siedziby firmy, twoich klientów), związanej z nią społeczności, eventów, ciekawostek? Co jest takiego, w twoim komunikacie do odbiorców, co wywołuje w nich dobre skojarzenia z lokalizacją, pozwala im się utożsamić, poczuć dumnym i zachować w pamięci twoją markę lub produkt, dzięki temu powiązaniu? Jeżeli zauważasz braki w wykorzystaniu wiedzy o lokalizacji swoich klientów w swoich treściach, koniecznie to nadrób. Ustal, które słowa kluczowe można powiązać z lokalizacją grupy docelowej i twoją firmą. Jaki jest wasz wspólny mianownik? Dlaczego osoby z danego obszaru mogą być zainteresowane twoimi usługami lub produktami? Jakie ich problemy rozwiążesz?

Analiza obecnego contentu oraz opracowanie i wdrożenie strategii content marketingowej pod kątem grupy docelowej z danego obszaru geograficznego, zwiększy twój zasięg w sieci.

 

Numer 2: Optymalizacja reklam.

Używaj słów kluczowych związanych z lokalizacją w reklamach w mediach społecznościowych i na Google Ads. Klient nie koniecznie musi mieszkać w danej lokalizacji. Konsumenci często poszukują konkretnych usług w obszarze, w którym z różnych przyczyn np. zawodowych często przebywają. Dlatego analizując swoją bazę generowanych leadów dobrze wziąć to pod uwagę i testować różne warianty słów kluczowych oraz reklam np. „warsztaty w województwie dolnośląskim” lub ”restauracje vege Wrocław”. W zależności od rodzaju produktów i usług oraz formy komunikacji z grupą docelową, można stosować lokalny żargon, nazwy dobre znanych ulic i punktów orientacyjnych oraz innych słów kluczowych, aby dotrzeć do najściślejszej grupy klientów.

 

Numer 3: Poznanie preferencji klientów.

Zrozum preferencje i czynniki, które wpływają na decyzje twoich konsumentów, na podstawie odwiedzanych przez nich lokalizacji. Historia lokalizacji konsumenta dostarcza wielu wąskich i charakterystycznych informacji na temat danej osoby, co ułatwia kreowanie odpowiednich reklam i komunikatów, poznanie wartości i potrzeb klientów. Są to dane dotyczące ulubionych miejsc spędzania czasu, robienia zakupów, rzeczy, które kupują, a nawet preferowanej kuchni (rodzaje sklepów i restauracji najczęściej odwiedzanych) oraz ulubionych miejsc na podróż, wypoczynek. Wiedza ta, pozwala projektować efektywne kampanie reklamowe jak również pozyskiwać leady oparte na lokalizacji, nawet, jeśli w danym momencie konsument tam nie przebywa, ale z różnych powodów jest mu bliska.

 

Numer 4: Optymalizacja stron docelowych.

Jeżeli nie chcesz utracić konwersji, a z klienta potencjalnego uczynić stałego, koniecznie dostosuj content landing pages to odbiorcy. Nieadekwatna do oczekiwań i wyobrażeń użytkownika oraz nie zgodna z jego wartościami treść oraz wygląd strony zniechęci do dalszych aktywności. Dlatego dla jednej reklamy oferuj, różne strony docelowe z dedykowaną treścią dla najważniejszej grupy docelowej, dla wszystkich, dla grupy specyficznej np. odwiedzającej daną okolicę tylko w weekendy. Oczywiście, każdy dopasowany pod danego klienta landing page prowadzi go potem przez kolejne kroki, stosując adekwatną komunikację czyli. przygotowuje klienta do zakupu.

Prosty i ciekawy przykład podaje w jednym ze swoich artykułów Wesley Young, marketingowiec, ekspert od geotargetowania, prezes amerykańskiego stowarzyszenia LSA zajmującego się między innymi badaniem i technikami wykorzystywania danych lokalizacyjnych oraz pozyskiwania tych danych dla biznesu. W. Young trafnie przedstawia konieczność różnicowania landing pages pod względem wielu czynników,  w tym lokalizacyjnych. Wyobraźmy sobie, że odbiorca to potencjalny klient o wysokich dochodach, znajduje się w sąsiedztwie dealera samochodowego, którego reklamę kliknął.  Zostaje przekierowany na stronę docelową zawierającą luksusowy pojazd, podczas gdy klienci znajdujący się w tej samej strefie, lecz o dużo niższych dochodach zostanie przekierowany na stronę z ofertą pojazdu ekonomicznego, płatności w ratach itd. Tę technikę można analogicznie stosować w innych firmach.

 

Ten sam ekspert podkreśla, że rozwój technologii mobilnej i jej dostępności wyniósł marketing oparty na lokalizacji do pierwszej piątki marketingowych zabiegów. Czasami wymaga to trochę kreatywności, ale jest warte wysiłku. Szczególnie dla biznesu lokalnego. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.