Gadżety reklamowe na start – które wybrać?
2 min readNowa firma może jeszcze nie dysponować gadżetami reklamowymi z oczywistych względów, natomiast brak gadżetów reklamowych jest spotykany niekiedy także w przypadku firm, które działają już od dłuższego czasu. Szczególnie dotyczy to małych przedsiębiorstw, ale nie tylko.
Przyczyną takiego stanu rzeczy może być na przykład chęć oszczędzenia pieniędzy. Niezależnie od powodu, z którego nie zdecydowano się dotychczas zakupić gadżetów promocyjnych, w pewnym momencie takie nastawienie może się zmienić. Będziemy wtedy zastanawiać się, jakie produkty kupić na początek swojej przygody z tym typem reklamy. Fachowe porady w tym zakresie zebraliśmy poniżej. Zapraszamy!
Jakie powinny być gadżety promocyjne na start?
Nasze pierwsze gadżety reklamowe powinny być relatywnie tanie, a do tego uniwersalne. Początki nie są dobrym momentem na eksperymenty – warto w pierwszej kolejności zaopatrzyć się w sprawdzone, tradycyjne produkty, które na pewno nam nie zaszkodzą, a jedynie pomogą.
Z początku zapewne nie będziemy chcieli wydawać dużej sumy na gadżety, dlatego też jest ważne, aby cena jednostkowa produktów była niska. Szczególnie, jeśli jest spora ilość potencjalnych i obecnych klientów, których chcielibyśmy obdarować.
Przykładowo, mając do dyspozycji 100 złotych, można zakupić 25 produktów po 5 złotych lub 5 produktów po 25 złotych. Droższe produkty mogą wywołać lepsze wrażenie u klienta lub kontrahenta, ale jednocześnie szybko się skończą, więc dla wielu osób ich zabraknie.
Dlatego też w momencie, kiedy budżet reklamowy jest niski, warto postawić na tańsze klasyki. W miarę zwiększania budżetu można także dokupić gadżety ze średniej i wysokiej półki cenowej dla bardziej wymagających klientów. W ten sposób będziemy przygotowani na każdą okazję.
Które gadżety wybrać na początek?
Znamy już cechy optymalnych gadżetów reklamowych na początek, więc teraz chcielibyśmy wskazać kilka ich przykładów. Wśród najlepszych tanich i uniwersalnych gadżetów można wymienić długopisy, smycze, breloczki, gadżety antystresowe czy kubki. Za stosunkowo niewielką kwotę można już także zakupić promocyjne pendrive’y.
Rozważyć można także notatniki, kalkulatory, teczki, czy też różnego typu przewody do smartfonów. Opcji jest sporo, a tego typu produkty zazwyczaj kosztują od kilku do kilkunastu złotych za sztukę, nie należą więc do drogich. Jednocześnie są bardzo funkcjonalne i jest niemała szansa, że osoba, która zostanie nimi obdarowywana, będzie rzeczywiście z nich korzystać, tym samym ciągle obcując z logiem naszej firmy.