29 marca, 2024

ancom.com.pl

Blog Technologiczny | Świat technologii dla Ciebie

Employer branding, czyli budowanie wizerunku pracodawcy

2 min read
employer branding

employer branding

Employer branding ma na celu zbudowanie wizerunku firmy, która nie zabiega o pracownika, a wręcz przeciwnie, to pracownik zabiega o to, aby zasilić szeregi przedsiębiorstwa. My tylko mówimy, że jesteśmy firmą, w której chcesz pracować i to ty sam decydujesz o tym, że chcesz do nas dołączyć.

Rynek pracownika

Chyba każdy pracodawca potwierdzi, że znalezienie odpowiedniego pracownika, nie jest wcale takie proste. Mimo, że wiele słyszymy na temat bezrobocia, okazuje się, że wiele ofert pracy „wisi” na tablicy ogłoszeń wiele miesięcy. Ma to miejsce, przede wszystkim w sytuacjach, gdy potrzebny jest nam specjalista w danej dziedzinie.

Employer branding – jakie działania obejmuje

Employer branding skierowany jest zarówno na prowadzenie działań wewnątrz, jaki i na zewnątrz firmy. Te pierwsze mają na celu sprawić, aby pracownik utożsamiał się z firmą, w której pracuje. Budowanie pozytywnych relacji pomiędzy pracownikiem, a firmą ma stworzyć przyjazną atmosferę i dać poczucie przynależności, która sprawi, że lekką ręką nie rzucimy pracy. To dla pracodawcy bardzo istotny element, który zapobiegnie dużym rotacjom pracowników, a tym samym zatrzyma specjalistów.

Employer branding skierowany na działania zewnętrzne ma przyciągnąć do firmy nowe, kompetentne osoby. Należy zatem tak tworzyć wizerunek firmy aby ta była atrakcyjna w oczach potencjalnych pracowników i zapewniała powodzenie rekrutacji. Wizerunek firmy musi zachęcać do tego aby nowe osoby chciały u nas pracować, a specjaliści o ugruntowanej pozycji, chcieli zmienić pracę i dołączyć do naszego przedsiębiorstwa.

Employer branding, czyli budowanie wizerunku pracodawcy

Budowanie wizerunku firmy to działania obejmujące zarówno wiedzę z zakresu marketingu, znajomość najnowszych trendów i popularnych technologi, które pozwalają dotrzeć do wielu osób, a także z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim. Z tego względu nawet duże przedsiębiorstwo może nie mieć kompetencji aby samodzielnie zadbać o pozytywny employer branding. Dlatego tę kwestię warto przekazać w ręce specjalistów, którzy umiejętnie i w oparciu o najnowsze trendy, podejdą do tematu.

Profesjonaliści w dziedzinie employer branding działają kompleksowo. Zespół ekspertów tworzy indywidualny plan działania oparty na potrzebach firmy. Dba o to aby wizerunek firmy budowany był na obu płaszczyznach jednocześnie, bowiem bezapelacyjnie oba te obszary wzajemnie się przenikają. Dobry wizerunek zewnętrzny firmy to także głos jej pracowników. Nie wystarczy zatem zadbać o dobry PR zewnętrzny, jeśli od środka nasza firma nie wygląda zadowalająco.

Grupa ekspertów realizuje założony plan krok po kroku, jednocześnie analizując działanie już wdrożonych elementów. Profesjonalny employer branding to praca 24na dobę, 7 dni w tygodniu. Pozwól więc zadbać o wizerunek Twojej firmy profesjonalistom.

Dodaj komentarz