Z 75 procentami zwracanych smartfonów nie ma problemów. Winą jest użytkownik
1 min readBlancco Technology Group wydało swój raport za IV kwartał odnośnie wydajności i “zdrowia” urządzeń mobilnych. Dowiedzieć możemy się z niego kilku bardzo interesujących danych. Ciekawą sprawą jest to, że 3 z 4 telefonów, które wraca do operatorów lub producentów jest całkowicie sprawna. Według raportu główną przyczyną problemów z wydajnością jest niewłaściwe użytkowanie, które prowadzi do zwrotu urządzenia.
Niektóre z problemów to duża ilość niezamkniętych aplikacji, zwłaszcza w Azji, gdzie na telefonie jest otwartych nawet 40 aplikacji w jednym czasie.
Z wszystkich oddanych smartfonów w czwartym kwartale aż 85 % pracowało na Androidzie, pozostałe 15 procent to iPhone’y. Największą liczbę telefonów z Androidem stanowiły urządzenia Samsunga(27%), kolejne pozycje zajęli odpowiednio: Lenovo (21%), Motorola (18%), Xiaomi (11%) i Asus (8%).
Głównymi przyczynami zwrotów są problemy z aparatem, ładowaniem, ekranem dotykowym, głośnikiem, mikrofonem oraz ogólną wydajnością.
Źródło: prnewswire.com