Jak powinna wyglądać strona z listą produktów w sklepie internetowym Shopify?
3 min readSklep internetowy musi być stworzony tak, by odpowiadał na potrzeby i spełniał oczekiwania internautów. Oznacza to przede wszystkim, że musi realizować wszelkie wytyczne pod kątem optymalizacji UX i UI. Jak się do tego ma witryna utworzona na platformie Shopify? Jak powinna wyglądać lista produktów? Wyjaśniamy!
Kategorie w sklepie internetowym
Aby strona internetowa była przejrzysta i funkcjonalna, a więc spełniała oczekiwania internautów, powinna być zaprojektowana w taki sposób, by umożliwić właściwą prezentację oferowanych produktów. Należy mieć świadomość, że sklep internetowy Shopify powinien mieć odpowiednio rozplanowane kategorie, aby poruszanie się po witrynie było intuicyjne. Warto więc zastanowić się, jak pogrupować oferowane artykuły lub usługi. O ile w przypadku ubrań jest to dość proste – wyróżnia się odzież damską, męską, dziecięcą, o tyle w innych wypadkach może być to dość uciążliwe.
Na pewno warto uwzględnić kategorie z nowościami, promocjami, wyprzedażami, outletem oraz bestsellerami. Dzięki temu klienci mogą nie tylko przeglądać ofertę w kategoriach produktowych, ale też uwzględniając obniżoną cenę, czy sprawdzając, co najbardziej lubią inni.
Jak zaplanować kategorie w sklepie na Shopify?
Bardzo dobrym posunięciem jest sprawdzenie, jakie kategorie stosuje konkurencja. Dzięki temu można nie tylko podpatrzeć sortowanie oferty, ale też samemu przekonać się, jaki jest UX danej witryny. To bardzo pomaga. Można się wzorować lub po prostu uniknąć błędów.
Inną sprawą jest kwestia rozwoju sklepu. Jeśli rozpoczyna się z małym asortymentem, ale planuje się go rozszerzyć, wówczas warto uwzględnić to przy planowaniu kategorii w sklepie online Shopify.
Jak powinna wyglądać strona z listą produktów w sklepie na Shopify?
Samo zebranie produktów w kategorie to za mało. Aby sklep był użyteczny, zwłaszcza pod kątem UX, spełniał oczekiwania, nie tworzył trudności, powinien mieć sortowanie. Dzięki niemu klient może zawęzić obszar poszukiwań. To ważne zwłaszcza wtedy, gdy ma się dużo produktów, ale i przy małej ofercie nie można tego pominąć. Sortowanie produktów znajduje się praktycznie w większości gotowych szablonów, z jakich można skorzystać na Shopify. Na pewno bardzo ważna jest możliwość posortowania produktów po cenie (rosnąco lub malejąco), alfabetycznie (od A do Z i na odwrót), od najnowszych lub od najstarszych produktów, a także od najpopularniejszych.
Ale to nie wszystko. Dobrze, jeśli jest dużo podobnych produktów, które różnią się cechami takimi jak kolor, rozmiar, materiał, aby dodać opcję filtrowania po danych atrybutach. Dzięki temu osoby, które noszą konkretny rozmiar obuwia, mogą zawęzić ofertę tylko do niego. Ci, którzy chcą kupić złote dodatki do domu, mogą przeglądać tylko takie. Dobrze, gdy na stronie widać, jakie filtry zostały zastosowane. Świadczą o tym przyciski. Idealnie jest, gdy da się usunąć wszystkie z nich przy pomocy jednego przycisku.
Ostatnią kwestią, o której warto pamiętać, jest paginacja. Powinna być widoczna na górze i na dole strony z produktami. Wtedy internauta wie, jak wiele produktów z danej kategorii może jeszcze zobaczyć na jednej podstronie.
Strona z listą produktów w sklepie internetowym Shopify musi być przejrzysta. Dobrze, gdy kategoria jest dobrze dopasowana do zawartości, a także można asortyment z danego działu filtrować i sortować. Dzięki temu cały sklep online na Shopify jest lepiej zoptymalizowany pod kątem UX.