29 marca, 2024

ancom.com.pl

Blog Technologiczny | Świat technologii dla Ciebie

YouTube planuje porzucenie 30-sekundowych reklam

1 min read
YouTube planuje porzucenie 30-sekundowych reklam

YouTube funkcjonuje od 2005 roku i przez ten czas wiele się zmieniło i jest on głównym źródłem treści dla młodych ludzi i myślę, że jest już na tym samym poziomie co telewizja, a wkrótce może być na szczycie. Od chwili przejęcia serwisu przez Google pięcie się po kolejnych szczeblach w hierarchii idzie jeszcze szybciej. Jak wielkie znaczenie ma dziś YouTube niech świadczy chociaż to, że jest to główne źródło dochodu dla wielu twórców i nie są to małe pieniądze.

Jednym z ze sposób na zarobek są reklamy wstawiane do filmu, które pojawiają się przed nim, a także podczas jego odtwarzania. Najbardziej irytującą formą są 30-sekundowe spoty, których nie da się pominąć. Google pod presją wielu zgłoszeń użytkowników podobno planuje usunięcie tej formy. Koniec 30-sekundowych reklam ma nastąpić na początku 2018 roku. Firma planuje skupić się na innych formatach, które przynoszą korzyści zarówno dla użytkowników jak i reklamodawców.

Google może się skupić na 6-sekundowym formacie reklam, którego nie można przeskoczyć, ale także na TrueView. Pozwala on na dostosowanie się do potrzeb odbiorcy jak i reklamodawcy, który może ukierunkować grupę odbiorców i nie być nachalnym jak w przypadku automatycznego odtwarzania reklam.

Źródło: Engadget

Dodaj komentarz