nie. Lip 21st, 2019

ancom.com.pl

Blog o technologii dla Ciebie

Automatyzacja ITSM podstawą w okresie wzmożonego ruchu w e-sklepie

2 min read
ITSM

Wiele osób utożsamia procesy optymalizacyjne w branży IT głównie ze stabilnym rozwojem, ograniczaniem kosztów i przede wszystkim poprawą wydajności zarządzania. Choć te elementy jak najbardziej wchodzą w skład dobrej strategii ITSM, to warto jest również wspomnieć o wymaganej w obecnych czasach elastyczności chociażby stron internetowych i serwerów do ich obsługi.

Udany marketing idzie w parze z zarządzaniem

W tych czasach bardzo trudno jest przebić się przed konkurencję bez organizowania promocji lub dobrej reklamy. Kiedy kampania jest naprawdę dobra i przyciągamy ruch do naszego sklepu, bardzo szybko mogą wyjść wszelkie niedomagania w zakresie zarządzania działem IT. Niewydajne oprogramowanie nie tylko sklepu internetowego, ale również magazynu i wysyłek może przynieść spore opóźnienia. Ponadto serwery także powinny być zawsze gotowe na obsłużenie dowolnie dużej ilości klientów na stronie. O elementach hardware takich jak komputery i smartfony pracowników odpowiedzialnych za kontakt nie trzeba nawet wspominać, gdyż wskutek oporów na linii firma-klient można stracić nie tylko finansowo, ale również i wizerunkowo.

Sposoby na zarządzanie gwarantujące płynność niezależnie od warunków

Przede wszystkim, jak w każdym wdrożeniu nowych strategii ITSM, potrzeba określić zapotrzebowanie i aktualną sytuację poprzez przygotowanie audytu. Zarządzanie zasobami informatycznymi firmy to proces stały i wszelkie działania optymalizacyjne mają charakter ciągły, który jednak jest w stanie zapewnić ciągłą pracę nawet w szczycie. Stosunkowo nowym pomysłem jest hosting stron i sklepów w chmurze. Brak fizycznego serwera dedykowanego, lub też serwerowni w bazie firmy pozwala na aktywne przydzielanie zasobów i przepustowości łącza. Algorytm uczy się sam rozpoznawać aktualne zapotrzebowanie i wraz ze wzrostem ruchu w danej chwili reaguje zapewniając ciągłe działanie strony. Procesy automatyzacyjne to nie tylko mniej pracy i wydatków na administrację serwerem, ale również przyspieszenie obsługi.

Automatyzacja obsługi klienta

Kolejnym działaniem z ITSM jest dopasowanie aktualnie stosowanego oprogramowania i systemów komunikacji między działami w sklepie internetowym. Sklep może automatycznie przekazywać, czy to mailowo, czy też wysyłając raport do działu zamówień i magazynu, konkretne informacje na temat zakupów zrobionych przez klienta. Brak konieczności potwierdzania na kilku szczeblach i duplikowania czynności w różnych działach to również jeden z elementów zarządzania działem IT, co najlepiej potwierdza to jak istotnym jest to działaniem i z jak wielu czynników się składa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Przeczytaj poprzedni wpis:
FORTI Effective Day 14 realacja

W samym sercu Katowic odbyła się 14 edycja technicznych warsztatów FORTI Effective Day. Podczas szkolenia...

Zamknij